Consumenten willen waarheid en transparantie

Gepost door op 12 mei 2013 | Geen reacties op The Honest Economy: Marcus Sheridan at TEDxRockCreekPark

We zitten dus niet te wachten op onrealistische verwachtingen. We leven tegenwoordig in een wereld waarin consumenten niet belazerd willen worden, ze willen waarheid en transparantie. Hoe de kracht van de eerlijke economie werkt, wordt mooi uitgelegd door Marcus Sheridan, een ondernemer die het over een hele andere boeg gooide en daarmee de markt veroverde.

Hij verkocht luxe fiberglass zwembaden, maar vanaf 2008 zakte die markt in. Geïnspireerd door de openheid van online-tweedehands-autoverkoper CarMax, hebben zij alle antwoorden op vragen over hun zwembaden online gezet. Of dat nu positief of negatief was. Deze transparantie en eerlijkheid werd enorm gewaardeerd en heeft ze geen windeieren gelegd…

The New York Times noemde hun aanpak: “A Revolutionary Marketing Strategy: Answer Customers’ Questions“.

 


Geen reacties

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.